Blachy Grube
Prefabrykaty

Huta Częstochowa

Oferty pracy

Specjalista ds. BHP i PPOŻ

Poszukujemy odpowiedniego kandydata na stanowisko

Specjalista ds. BHP i PPOŻ
Nr referencyjny: 010/2025

Lokalizacja: Częstochowa, Polska

Dział: BHP i Ochrony Środowiska

Rola stanowiska: Specjalista ds. BHP i PPOŻ zapewnia bezpieczne warunki pracy, minimalizuje ryzyka wypadków oraz innych zagrożeń zgodnie z normami i polityką firmy. Nadzoruje przestrzeganie zapisów dotyczących bhp i ppoż w poszczególnych jednostkach organizacyjnych. Podlega bezpośrednio Szefowi Działu BHP i Ochrony Środowiska

Kluczowe obowiązki:

  1. Monitorowanie i ocena ryzyka zawodowego – Przeprowadzanie ocen ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy. Przygotowywanie raportów oraz rekomendacji dotyczących eliminacji lub minimalizacji zagrożeń. Wdrażanie działań naprawczych w przypadku wykrycia zagrożeń.
  2. Szkolenia i edukacja pracowników – Organizowanie szkoleń w zakresie BHP i PPOŻ (szkolenia wstępne, okresowe, specjalistyczne). Prowadzenie szkoleń z zakresu postępowania
    w sytuacjach awaryjnych (np. ewakuacja, gaszenie pożaru). Udzielanie porad i wsparcia pracownikom w zakresie przestrzegania przepisów BHP i PPOŻ.
  3. Audyt i kontrola przestrzegania przepisów – Regularne przeprowadzanie audytów BHP
    i PPOŻ w firmie. Wykonywanie inspekcji miejsc pracy pod kątem zgodności z obowiązującymi normami i przepisami. Sporządzanie raportów z przeprowadzonych kontroli oraz rekomendacji dotyczących poprawy warunków pracy.
  4. Zarządzanie dokumentacją BHP i PPOŻ – Prowadzenie dokumentacji związanej z BHP i PPOŻ, w tym ewidencji wypadków przy pracy i chorób zawodowych. Utrzymywanie aktualnej dokumentacji dotyczącej szkoleń, ocen ryzyka, instrukcji oraz procedur. Przygotowywanie i aktualizowanie procedur bezpieczeństwa i instrukcji przeciwpożarowych.
  5. Koordynowanie działań w przypadku wypadków – Współpraca przy przeprowadzaniu dochodzeń powypadkowych, sporządzanie raportów powypadkowych. Organizowanie działań zapobiegających powtórzeniu się podobnych zdarzeń. Zapewnienie zgodności z przepisami dotyczącymi zgłaszania wypadków do odpowiednich instytucji.
  6. Wdrażanie procedur przeciwpożarowych – Organizowanie i kontrolowanie sprawności urządzeń przeciwpożarowych (gaśnice, hydranty, itp.). Tworzenie planów ewakuacyjnych oraz dbanie o ich aktualność. Organizowanie próbnych ewakuacji i ćwiczeń PPOŻ. Współpraca z firmami zewnętrznymi zajmującymi się przeglądami i konserwacją sprzętu przeciwpożarowego.
  7. Analiza i raportowanie – Przygotowywanie raportów i analiz dotyczących stanu BHP i PPOŻ w firmie. Monitorowanie statystyk wypadków i chorób zawodowych, identyfikowanie trendów oraz proponowanie działań prewencyjnych. Raportowanie wyników audytów i kontroli przełożonym oraz instytucjom zewnętrznym.
  8. Współpraca przy wdrażaniu systemów zarządzania bezpieczeństwem – Monitorowanie systemów zarządzania bezpieczeństwem. Udział w audytach wewnętrznych i zewnętrznych dotyczących systemów zarządzania BHP.

Wymagania i kwalifikacje:

  • Wykształcenie wyższe kierunkowe: bezpieczeństwo i higiena pracy lub pokrewne kierunki jak np.: inżynieria bezpieczeństwa
  • Uprawnienia w zakresie ochrony przeciwpożarowej
  • Praktyczna znajomość przepisów i norm dotyczących bhp i bezpieczeństwa pożarowego
  • Co najmniej 2 – letnie, udokumentowane doświadczenie w samodzielnym prowadzeniu zadań związanych z bhp i ppoż w firmie, mile widziane w  firmie z branży produkcyjnej
  • Umiejętność przeprowadzania szkoleń z zakresu BHP i PPOŻ dla pracowników
  • Biegłość w obsłudze MS Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook)
  • Komunikatywność i umiejętność pracy w zespole – zarówno w zakresie szkoleń, jak
    i wdrażania nowych procedur.
  • Zdolność analitycznego myślenia oraz podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych.
  • Odpowiedzialność, organizacja pracy własnej, samodzielność, terminowość, wielozadaniowość,
  • Nastawienie na rozwój i stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych

Oferujemy:

  • Umowę o pracę tymczasową, w pełnym wymiarze czasu pracy
  • Wiele wzywań i ambitnych zadań pozwalających na rozwój zawodowy
  • Przyjazną atmosferę i ciekawą pracę w firmie o ugruntowanej pozycji

Wymagane dokumenty:

  1. Informacje, o których mowa w art. 221 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy tj. imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia, dane służące do kontaktowania się z kandydatem, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe oraz przebieg dotychczasowego zatrudnienia (mogą być przedstawione w formie np. CV).
  2. Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje zawodowe  w zakresie niezbędnym do aplikowania na wybrane stanowisko.
  3. W przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez Hutę Częstochowa Sp. z o.o., proszę o umieszczenie oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez Hutę Częstochowa przez okres najbliższych dwóch lat.

Oświadczenie, o którym mowa w punkcie „Wymagane dokumenty” w pozycji 3., może być sformułowane w następujący sposób:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Hutę Częstochowa Sp. z o.o. w zakresie obejmującym wszystkie przesłane informacje oraz dokumenty w toku rekrutacji przez okres 2 lat w celu przeprowadzania i rozstrzygnięcia w przyszłych procesach rekrutacyjnych.

…………………………………………….
Podpis kandydata do pracy

Oferty złożone lub nadesłane po terminie oraz oferty niekompletne nie będą rozpatrywane.

Sposób składania dokumentów:

  1. Dokumenty z podaniem „Nr referencyjnego 010/2025” należy składać osobiście, Kucelińska 22, 42-207 Częstochowa (Kancelaria Huty Częstochowa czynna w godz. 7:00-14:30) lub drogą elektroniczną na adres: rekrutacja@hutaczestochowa.com.pl lub przesyłać w zamkniętej kopercie na adres: Huta Częstochowa Sp. z o.o.,  ul. Kucelińska 22, 42-207 Częstochowa.
  2. Termin składania ofert: do 15 kwietnia 2025 – decyduje data wpływu dokumentów do Huty Częstochowa. CV zawierające dane o których mowa w art. 221 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy, oraz wszystkie składane oświadczenia powinny być opatrzone podpisem.
  3. Osoby, których oferty zostaną pozytywnie rozpatrzone, będą powiadomione o terminie rozmowy.
  4. Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowane, a oferty zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu rekrutacji, z wyłączeniem ofert osób, które wyraziły zgodę na ich wykorzystanie w kolejnych naborach prowadzonych przez Hutę Częstochowę Sp. z o.o. przez okres najbliższych 2 lat.
  5. Złożonych dokumentów nie zwracamy.
  6. Informujemy, że:
    • Administratorem danych osobowych kandydatów do pracy jest Huta Częstochowa sp. z o.o. Klauzula informacyjna dotycząca zasad przetwarzania danych osobowych kandydatów do pracy znajduje się na stronie: hutaczestochowa.com.pl w zakładce RODO
    • W naszej firmie przestrzegamy przepisów dotyczących sygnalistów

Powiązane dokumenty

WZÓR OŚWIADCZENIA O WYRAŻENIU ZGODY NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

  14 KB DOCX

WEWNĘTRZNA PROCEDURA ZGŁASZANIA NARUSZEŃ PRAWA I PODEJMOWANIA DZIAŁAŃ NASTĘPCZYCH W HUCIE CZĘSTOCHOWA SP. Z O.O.

265 KB PDF

Klauzula Informacyjna dla Praktykantów/Stażystów (BIODO/016)

188 KB PDF